Alt kan digitaliseres

0
27

Vi lever i en verden hvor stort set alt efterhånden kan digitaliseres. Også, og måske endda især, når det kommer til administrationsopgaver i virksomheder. Der findes så mange forskellige måder hvorpå en virksomhed kan vælge at føre sådanne opgaver over i den digitale verden. Ved at gøre dette kan man ofte spare både ressourcer og penge. Hvilket netop gør det attraktivt at lave disse skift. For derefter at kunne bruge tiden endnu mere effektivt, på det som reelt set er virksomhedens spidskompetencer.

Få styr på parkeringspladserne

En ting der kunne nævnes, er sådan noget som administrering af parkeringspladser. Her findes der firmaer som tilbyder at nummerpladerne på de biler der har brug for at holde på din virksomheds parkeringspladser blot skal registrer i program, som kan styres ved hjælp af en computer eller app. Dette gælder også hvis du har en virksomhed som får besøgende kunder. Gennem selvsamme app vil de kunne få en gæste tilladelse. Det sparer jer for en masse hurlumhej med tilladelser i papir . Noget som nemt kan blive væk for de ansatte eller som kunder kan glemme at give tilbage. På den måde kan man minimere risikoen for at ens ansatte pludselig får en bøde fordi de har glemt skiltet, det er blæst ned fra vinduet eller de har lånebil og I er løbet tør for ekstra tilladelser. Det hele kan nemt og hurtigt klares på appen og vupti så er tilladelsen i hus.

Selv sådan noget som renheden af ens reception vil kunne mærke effekten af denne digitalisering. For der vil være langt mindre trafik ind og ud i sne og regn, idet dine kunder ikke skal skynde sig ud med tilladelsen og ind og afleverer den igen inden de køre.

Timeregistrering kan også gøres digitalt

Noget andet som man over kan få en digital løsning på er det at holde styr på de ansattes timer. Der findes flere forskellige måder hvorpå dette kan gøres. Hvilken type der vil være den bedste løsning for ens virksomhed, kommer an på hvilke behov man har og hvad ens ansatte eventuelt vil foretrække.

 

Nogle kan godt lide at man så at sige stempler ind og ud hver dag. Det er ofte en meget brugbar løsning, hvis der er tale om en fast arbejdsplads. Andre kan bedre lide at de selv kan gå ind og skrive hvor mange timer de har brugt den dag eller måske for hele ugen. En sådan løsning kan være rigtig god hvis nu ens ansatte kan vælge at arbejde hjemmefra nogle gange eller måske har møder rundt omkring i byen. For sådanne skiftende arbejdssteder kan gøre det lidt svære at skulle gå ind og registrere hvornår arbejdsdagen er startet fra morgenstunden.

 

Heldigvis findes der virksomheder som er i stand til at give dig den nødvendige vejledning for at I får den helt rigtige løsning for jer. På den måde kan dine ansatte få registreret deres timer på en nem og effektiv måde. For at læse mere om dette, klik på nedenstående link.

https://worklogger.io/moduler/tidsregistrering/